VAD VI STÅR FÖR

Det är viktigt att du vet vilka personuppgifter vi samlar in och hur vi använder dem.

Om du vill ha mer information eller har några frågor, vänligen se under "Kontakta oss" nedan.

Om vi gör några större ändringar i vår integritetspolicy så kommer vi att meddela dig och om så behövs, be om ditt tillstånd.

integritetspolicy
INTEGRITETSPOLICY

Vår integritetspolicy har utformats för att skydda dig. Hur policyn berör dig beror på hur du interagerar med oss. T ex:

  1. 1.
    Om du köper en biljett från oss kommer vi att använda informationen du tillhandahåller för att uppfylla både våra och partners (artist, arrangör, skivbolag eller plats) skyldigheter gentemot dig för att leverera den tjänsten, och, där det är tillåtet, informera dig om andra evenemang som du kan vara intresserad av.
  2. 2.
    Om du surfar på våra webbplatser använder vi cookies för att skräddarsy din upplevelse och göra den så smidig som möjligt.

Dina val och rättigheter under varje scenario förklaras mer detaljerat nedan.

SAMMANFATTNING

Klicka på varje ikon för mer information eller bläddra ner för att läsa hela policyn.

Vilken information vi har & var vi får den

Vi samlar in och lagrar olika typer av information när du skapar ett konto, köper biljetter, kontaktar oss och använder våra webbplatser, appar och sociala medier. Läs mer

Hur vi använder din information & varför

Vi samlar in och använder din information av många anledningar, exempelvis för att hjälpa dig att hitta evenemang som passar dig, dela nyheter, för marknadsföring och för att uppfylla vissa lagkrav. Läs mer

Vem vi delar din information med & varför

Vi delar din information med evenemangspartner(s) – såsom artisten, arrangören, eller arenan – samt med andra tredjeparter som är associerade med den tillhandahållna tjänsten. Läs mer

Dina val & rättigheter

Bland andra rättigheter kan du välja om du vill få marknadsföring från oss eller ej. Du har också rätt att få tillgång till den information vi har om dig. Läs mer

Vi tar hand om din information

Vi vidtar alltid åtgärder för att se till att din information är skyddad och för att ta bort den på ett säkert sätt när vi inte längre behöver den. Läs mer

Kontakta oss

Om du har några frågor eller feedback kring hur vi hanterar din information, kontakta oss. Läs mer

integritetspolicy
VILKEN INFORMATION
VI HAR &
VARIFRÅN VI FÅR DEN

När vi samlar in dina personuppgifter lagrar vi dem i våra kunddatabaser, såsom våra biljettplattformar för att hantera din tillgång till evenemang, våra biljettplattformar för att behandla dina beställningar, våra kundtjänstplattformar för att hantera eventuella frågor du har och vårt marknadsföringssystem för att kunna kommunicera med dig, beroende på dina val.

Med tanke på vår verksamhets globala karaktär kan vissa av de produkter och tjänster vi erbjuder skilja sig åt och inte vara tillgängliga på den marknad där du har ett konto.

  • När du skapar ett konto och köper biljetter. När du skapar ett konto, köper en biljett, registrerar dig för förköp eller får en biljett överförd till dig av någon annan, samlar vi in information direkt från dig. Beroende på tjänsten vi tillhandahåller kan det röra sig om dina kontakt- och betalningsuppgifter, t.ex. namn, bostadsadress, postnummer, e-post, telefonnummer och kreditkort.
  • När du köper biljetter från tredje part. När du köper biljetter från tredje parts e-handelssajter kommer den tredje parten att skicka oss information såsom din kontakt- och faktureringsinformation och information om ditt biljettköp så att vi kan tilldela biljetter till dig.
  • När du använder våra webbplatser och appar. När du använder våra webbplatser eller appar kan vi använda spårningsverktyg som cookies, beacons och teknik som GPS och Wi-Fi för att passivt samla in data om dig. T ex webbläsaren och enheten du använder, din IP-adress, din plats, webbplatsen du kom ifrån, hur du använde vår webbplats/app eller webbplatsen du besöker när du lämnar oss. För mer information om hur vi samlar in denna information, se vår cookiepolicy.
  • Köparupplevelse & konsumentsupport. När du kontaktar våra supportteam med en fråga eller ger oss feedback så registrerar vi den interaktionen för bevisändamål och för att hjälpa dig med din fråga. När du använder sociala medier och offentliga forum på nätet.
  • När du använder sociala mediefunktioner på vår webbplats eller i våra appar för att göra inlägg på sociala medieplattformar. Eller när du publicerar på en offentlig plattform eller på någon av våra webbplatser. Plattformen du använder förser oss då med viss information om dig.
  • När du bokar biljetter med krav på tillgänglighet. Vi vill se till att du får den bästa upplevelsen på evenemanget. För att göra detta måste vi samla in information om dina tillgänglighetsbehov. Vi gör detta endast en gång och det sparas sedan inför nästa gång du köper biljetter.
  • När du säljer vidare en biljett med Ticketmaster behöver behöver vi dina personuppgifter. När din identitet har verifierats raderar vi denna information på ett säkert sätt.
  • Behandling av barns uppgifter. I de få fall där vi samlar in personlig information från barn, söker vi alltid föräldrarnas samtycke och kommer endast att samla in sådan information för de ändamål som angavs när vi samlade in den.
  • Geodemografisk data. Vi eller av oss anlitade leverantörer kan samla in geodemografisk data som åldersgrupp, kön eller information om evenemang du gillar eller produkter du köper så att vi bättre kan skräddarsy våra tjänster till dig. Om du inte vill att vi gör det, se avsnittet "Dina rättigheter och valmöjligheter" nedan.
  • Information som används av hälso- och säkerhetsskäl. Vi kan samla in information från biljettköpare och deltagare i efterlevnadssyfte kopplat till smittsamma sjukdomar i den utsträckning som krävs enligt tillämplig lag. Det kan röra sig om namn, kontaktuppgifter och stolsnummer samt tidpunkt för inträde / utträde.

Om en tredjepart till en evenemangsarrangör kräver hälsouppgifter (t.ex. testresultat) hänvisar vi till tredjepartens integritetspolicy och villkor för att förstå hur din data samlas in och används.

HUR VI ANVÄNDER DIN
INFORMATION OCH VARFÖR

Det här avsnittet förklarar hur vi använder din information och de juridiska skälen/syften som vi använder dem för.

  1. 1.
    För att fullfölja vårt åtagande gentemot dig
    • När du handlar hos oss. Vi använder din information när du ingår ett kontrakt med oss (till exempel för att köpa varor eller en biljett) så att vi kan:
      • utföra din beställning
      • skicka e-post från kundservice inklusive bokningsbekräftelser och påminnelser om evenemang
      • ta betalt
      • ge dig kundservice
    • Evenemangspartner(s). För att dela med Evenemangspartner(s) som tillhandahåller tjänster för evenemanget såsom arrangören eller arenan för att göra det möjligt för dem att genomföra evenemanget, tilldela platser eller meddela dig om det har skett en förändring av evenemanget eller meddela viktig evenemangsinformation.
    • Verified fan. Vissa av våra evenemang har förhandsförsäljning med ”Verified Fan”. Om du ansöker att bli ett Verified Fan så kommer vi behandla dina uppgifter för att se till att minimera risken för bedrägerier. Du behöver inte ansöka om att bli ett Verified Fan. Blir du nekad tillträde som Verified Fan, hindrar det inte dig från att försöka köpa biljetter vid ett senare tillfälle. Se Verified Fan FAQs här.
    • Tävlingar och rekommendationer. Vi kan använda dina uppgifter för att bekräfta att du har registrerat dig för ett evenemang eller en tävling. T ex om du fyller i uppgifter om en vän för att rekommendera vår webbplats eller för att köpa ett presentkort. Vi kommer endast att använda dessa uppgifter för att tillhandahålla tjänster som du har bett oss om. Din vän kan kontakta oss för att be oss att radera personuppgifterna.
  2. 2.
    För våra affärsintressen
    • Marknadsföring. I enlighet med vad som anges nedan och där lokala lagar så tillåter, för att kontakta dig med information eller erbjudanden om kommande evenemang, produkter eller tjänster – detta kan ske via e-post, via push- och webbaviseringar, SMS eller på sociala medieplattformar. Du kan ändra dina marknadsföringsinställningar när som helst. Se avsnittet "Dina rättigheter och valmöjligheter" nedan.
    • Annonsering & cookies. I enlighet med vad som anges nedan och där lokala lagar så tillåter, för att leverera skräddarsydd reklam och marknadsföringskommunikation på våra webbplatser och appar (se vår cookiepolicy för mer information).
    • Marknadsundersökningar och feedback från fans. För att genomföra marknadsundersökningar och analyser i syfte att förbättra och anpassa våra produkter och tjänster, för att kontakta dig med enkäter eller för att delta i användarundersökningar (t.ex. fokusgrupper). Det finns möjlighet att avregistrera dig om du inte längre vill ta emot sådan kommunikation.
    • Personalisering. För att se till att våra meddelanden och hemsida är relevanta för dig. Till exempel om du köpt biljetter, deltar i shower med vänner och signar upp dig för presales du är intresserad av, så kommer vi att informera dig om liknande evenemang vi tror att du skulle kunna vara intresserad av. Vi skapar en användarprofil med den information vi vet om dig och hur du använder våra tjänster. Genom att stänga av anpassning får du inga personliga rekommendationer och eventuella nyhetsbrev som du prenumererar på kommer att vara generiska (men om du har bett om att få aviseringar om en specifik artist eller event, så kommer du fortfarande att få dessa).

      Vi kommer fortfarande att utföra profileringsaktiviteter där vi behöver göra det för att leverera våra tjänster till dig, till exempel för bedrägerikontrolländamål och där du specifikt begär att vi gör det.

  3. 3.
    För våra övergripande affärsintressen
    • För att förhindra eller upptäcka olagligt beteende, för att skydda eller genomdriva våra lagliga rättigheter eller som annars är tillåtet under tillämplig lag. Till exempel för att se till att biljetter kommer fram till riktiga fans. Därför kan vi använda din information för att förhindra otillåten återförsäljning av biljetter, missbruk av vår immateriella egendom (t ex våra eller våra Evenemangspartners varumärken), bedrägerier eller andra brott.
    • Webbplatsskydd. Den här webbplatsen skyddas av reCAPTCHA Enterprise och Googles sekretesspolicy och användarvillkor gäller.
    • Evenemangssäkerhet. För att skydda våra fans och säkerställa säkerheten för våra och våra evenemangspartners verksamhet.
  4. 4.
    Där du har gett ditt samtycke
    • Marknadsföring. Där lokala lagar tillåter, för att kontakta dig med information eller erbjudanden om kommande evenemang, produkter eller tjänster – detta kan ske via e-post, via push- och webbaviseringar, SMS eller på sociala medieplattformar. Du kan ändra dina marknadsföringsinställningar när som helst. Se avsnittet "Dina rättigheter och valmöjligheter" nedan.
    • Platsbaserade tjänster. Till exempel begär våra appar tillstånd för platsdata för funktioner som att hitta evenemang nära dig och att ta emot push-notiser om dem eller se dig själv på en karta vid ett evenemang.
    • Annonsering & cookies. Där lokala lagar tillåter, för att leverera skräddarsydd reklam och marknadsföringskommunikation på våra webbplatser och appar (se vår cookiepolicy för mer information).
    • Tillgänglighet För att ta hand om din hälsodata i syfte att uppfylla dina tillgänglighetskrav, där detta uttryckligen krävs och uttryckligt samtycke ges.
    • Affärspartners. Vi arbetar ibland med affärspartners med vilka vi delar data. Dessa är tredje-parts personuppgftsansvariga som vi arbetar med för att tillhandahålla ytterligare mervärdestjänster såsom våra resepaket, sponsorer eller exklusiva presales. Under vissa omständigheter, där delning inte är nödvändigt för att vi ska kunna fullfölja det kontrakt vi har med dig, så kommer vi att begära ditt samtycke före denna delning och ge information om vad som kommer att delas med vem.
  5. 5.
    För att skydda dina grundläggande intressen
    • Hälsa och säkerhet. All information som samlas in av oss eller våra utomstående partners i enlighet med tillämpliga hälso- och säkerhetskrav kommer enbart att användas för att kontakta besökare eller överföras till relevanta lokala myndigheter. Sådana uppgifter raderas regelbundet.
integritetspolicy
integritetspolicy
VEM VI DELAR
DIN DATA MED
OCH VARFÖR
  • Ticketmaster-företag. Företag inom Ticketmaster-koncernen och tillhörande företagsfamilj, som anges nedan, vilka tillhandahåller tjänster åt oss såsom marknadsföring, profilering, rapportering samt teknisk support och produktsupport.
  • Tredje part som levererar tjänster för vår räkning. Våra tredjepartsleverantörer, av vilka vissa kan vara belägna utanför din jurisdiktion. Dessa inkluderar:
    • leverantörer av molnbaserade värdtjänster, som tillhandahåller den IT-infrastruktur som våra globala produkter och system bygger på
    • betalningsplattformar, som tillhandahåller infrastrukturen för att behandla betalningar
    • outsourcade kundtjänstteam, som hjälper till att besvara frågor du kan ha
    • leverantörer av informationssäkerhet, som hjälper oss att hålla våra plattformar trygga och säkra samt
    • marknadsföringsleverantörer, som driver vår dataanalys, marknadsföringskommunikation och reklam.
  • Eftersom vi är ett globalt företag kan våra tjänsteleverantörer skilja sig åt mellan olika marknader, men vi har listat våra viktigaste globala leverantörer nedan:

    LeverantörBeskrivning av tjänstPlats
    Ticketmaster LLC och Ticketmaster UK LimitedUnderhåller våra biljettprodukter och verktyg.Nordamerika
    ZenDeskMolnbaserade kundsupporttjänster (kontaktcenter).Nordamerika
    Braintree, en tjänst från PayPal Inc.Global plattform för hantering av betalningar som möjliggör digitala och mobila betalningar för konsumenters och handlares räkning.Nordamerika
    Oracle America Inc.Datorlösningar som tillhandahåller datalagring, molnplattformar, finansiell bearbetning och programvara för infrastrukturhantering.Nordamerika
    OneTrust LLCMolnbaserad programvara för automatisk hantering av integritetsbedömningar, skanning av webbplatser, cookie-efterlevnad samt hantering av incidenter och överträdelser. Nordamerika
    Salesforce Inc.Molnbaserat biljettsystem för supporttjänster (hantering av kundrelationer (Customer Relationship Management, CRM), automatisering av marknadsföring och analys).Nordamerika
    Concentrix CVG Philippines Inc.Outsourcad kundsupport som tillhandahåller kontaktcentertjänster (en kombination av försäljningssamtal, kundtjänst via telefon och e-post över flera biljettsystem).Manila, Mauritius
    Microsoft CorporationDatorprogramvara och relaterade tjänster.Nordamerika
    Amazon Web Services (AWS)Molnbaserade värdtjänst och infrastrukturtjänst som tillhandahåller säkra värdtjänster och säker lagring för datorlösningar. Nordamerika
  • Evenemangspartners. Evenemangspartners är de vi arbetar tillsammans med för att driva evenemanget, exempelvis arrangören, arenan eller artisten. Vi delar din information med våra Evenemangspartners så att de kan sköta evenemanget och av andra skäl som beskrivs i deras integritetspolicies. Vi kommer att namnge evenemangspartners när du köper en biljett så att du vet vem som kommer att få dina uppgifter och du kommer att ges möjlighet att prenumerera för att få marknadsföring från dem.
  • Säljer din biljett på Ticketmaster. Om du köper eller säljer biljetter på vår webbplats kan vi komma att avslöja din information till köparen eller säljaren (i tillämpliga fall) i syfte att utföra beställningen – vilket innebär att du får biljetten du har köpt, eller betalat för biljetten du har sålt.
  • Tredjepartsprodukter. Om du har köpt varor eller tjänster som levereras av tredje parter (t.ex. försäkring eller merch) så delar vi data med dem så att de kan behandla och fullfölja din beställning. När du gör en betalning online kan dessa behandlas av Braintree, en onlinebetalningsleverantör och en tjänst från PayPal. Se Braintrees sekretesspolicy för mer information om hur Braintree behandlar personlig information relaterad till kreditkortsbetalningar.
  • Affärspartners. Dessa är tredje parter som vi arbetar med för att tillhandahålla ytterligare mervärdestjänster. Eftersom de kommersiella partners som vi arbetar med varierar mellan olika tjänster så använder vi just-in-time information för att meddela dig när data kommer att delas med dem och att dessa kommer att behandlas i enlighet med deras integritetspolicies.
  • Upplysningar enligt lag. Vi kan komma att dela med oss av information som svar på ett domstolsbeslut eller en stämning. Vi kan också dela med oss av information till en statlig myndighet eller ett brottsbekämpande organ om det krävs eller tillåts enligt lag. Vi kan också komma att dela med oss av information om vi utreder potentiellt bedrägeri.
  • Efterträdare. Vi kan dela med oss av information med en efterträdare till hela vårt bolag eller delar av det. Till exempel om en del av vår verksamhet eller tillgångar säljs kan vi inkludera användarinformation som en del av denna transaktion.

Vi kan komma att dela med oss av din information av skäl som inte beskrivs i denna policy. Vi kommer att meddela dig i förväg om vi gör det.

DINA RÄTTIGHETER
OCH VALMÖJLIGHETER

Dina val och rättigheter kan variera beroende på vilket land du använder våra tjänster i. Dessa anges nedan. För att köpa och få tillgång till biljetter måste fansen först skapa ett Ticketmaster-konto och tillhandahålla personlig information. Detta hjälper oss att bättre tillgodose behoven hos enskilda fans och ge ut digitala biljetter. Genom att välja att inte ge din information när du skapar ett konto kommer fans inte att kunna köpa och få tillgång till digitala biljetter.

  1. 1.
    Dina val

    Om du har gett oss ditt samtycke kan du dra tillbaka det enligt följande:

    • För att sluta få vår marknadsföring kan du ändra dina preferenser på ditt konto, följa instruktionerna för avbeställning i någon av de e-postmeddelanden vi skickar till dig, eller kontakta oss så gör vi det åt dig.
    • För att välja bort cookies och spårningsverktyg hänvisar vi till vår cookiepolicy. Du kan också uppdatera dina inställningar i cookiehanteringsverktyget på våra webbplatser och i våra appar.
    • För att välja bort platsspårning och push-aviseringar kan du ändra inställningarna på din enhet eller stänga av din platsdata. För att stoppa push-aviseringar på webben måste du använda webbläsarens inställningar.

    I de fall där vi har åberopat ett berättigat intresse kan du invända mot detta förfarande enligt följande:

    • För att invända mot att ta emot marknadsföring från oss kan du ändra dina inställningar på ditt konto, avsluta prenumerationen genom att följa länken i något av våra e-postmeddelanden eller kontakta oss så att vi kan göra det åt dig.
    • För att invända mot personalisering kan du ändra preferenserna på ditt konto. Om det här alternativet inte är tillgängligt så kan du kontakta oss och då gör vi det åt dig.
    • För att invända mot att bli kontaktad som en del av fan-feedback så kan du avsluta prenumerationen i de meddelandena du får från oss, eller så kan du kontakta oss så gör vi det åt dig.
  2. 2.
    Dina rättigheter

    Som ett globalt företag finns våra fans över hela världen, beroende på din marknad finns det specifika lagar och förordningar kring integritetsrättigheter såsom GDPR i Europa, LGPD i Brasilien och CCPA i USA. Nedanstående rättigheter kan gälla på din marknad.

    • Rätten att begära att din information raderas, eller begränsas från vidare användning. Rätten att radera eller radera ditt konto kan inte ges om du har en biljett eller transaktion för ett framtida evenemang även om du har skrivit ut eller fått dessa biljetter men när evenemanget har passerat kan denna begäran utövas. En radering av ditt konto kommer att resultera i att du förlorar åtkomst till eventuella digitala tillgångar som du äger.
    • Rätten att begära en kopia av den information vi har om dig.
    • Rätten att korrigera, ändra eller uppdatera information som du har gett oss (om du har ett konto hos oss så kan du också göra detta genom att logga in och uppdatera din information).
    • Rätten att bestrida ett automatiskt beslut som vi fattat om dig. Ett automatiskt beslut är ett beslut som fattas utan mänskligt ingripande och som har rättsliga konsekvenser (t.ex. kreditkontroll). Vi utför vanligtvis inte automatiserade beslut, men om vi gör det så kommer vi att klargöra där dessa beslut fattas.

    Om du vill utöva någon av ovanstående rättigheter, vänligen kontakta oss genom att använda vårt webbformulär (här), med e-postadressen som är kopplad till ditt konto så att vi kan hitta dina personuppgifter. Du kan utse ett ombud för att skicka in förfrågningar. För att ett ombud ska anses verifierat måste du förse ombudet med en fullmakt. Vi kan följa upp med dig för att verifiera din identitet innan vi behandlar ett ombuds begäran.

    Observera att även om vi noggrant kommer att bedöma varje begäran som vi tar emot, kan dina rättigheter och tidsperioden för att vidta en rättighet variera. När detta händer kommer vi att förklara varför.

    You have certain choices about how we use your information.
    You have rights pertaining to the collection, use, and sharing of your personal information.
    Depending on where you live in the United States, for all other countries please see Global Rights above, you may have specific rights around your personal information. Below we explain what those rights are and how you can exercise them:

    • Disclosure. You have the right to request a report showing the personal information collected, shared, and sold about you.
    • Deletion. You have the right to request that we delete any personal information collected from or about you.
    • Correction. You have the right to request that we correct inaccurate personal information collected from or about you.
    • Opt-Out of Sale/Profiling. You have the right to opt out of the sale of your personal information. This will also opt you out of targe-ted advertising or profiling. To opt-out click here.
    • Non-Discrimination. We shall not discriminate against you based on your exercise of any of the above rights.

    You may submit a request to enact any of the above rights by clicking here to submit a request or calling us at 855-663-0150. You may also submit your request by mailing a letter to the address at the bottom of this policy. Please be sure to include your full name, email address, and which type of request you are making in your letter.

    Your “Do Not Sell or Share” Rights Under the CCPA. Under the California Consumer Privacy Act (CCPA), California residents have the right to opt out of Ticketmaster sale or sharing of their personal information, as defined by the CCPA. California residents may exercise this right to opt out online by submitting a “Do Not Sell or Share My Information” request here. Alternatively, California residents may submit a request to opt out of sales or sharing by calling us at 855-663-0150.

    To verify your identity, we may collect information such as your full name and email address. This information will be compared to our existing records to verify the identity of the individual submitting the request. We may also require you to confirm your request via an automated email message before responding to your privacy rights request. Depending on the sensitivity of the information requested and the type of request, we may require additional information to verify your identity before responding.  We will respond to your request within 45 days if possible and required under the law. Please note that if you we deny your request, you may appeal this denial by contacting us using the information at the bottom of this policy.

    Personal Information Collected:

    • Names and Aliases
    • Physical Address
    • Phone Number
    • E-Mail Address
    • IP Address
    • Unique Identifiers
    • Interactions with Customer Service
    • Information about transactions made on our services
    • Fan Preferences and Attributes
    • Cookies/Web Beacons - We use tracking tools like browser cookies and web beacons. To learn more about these tools and to control them, please click here.

    Sensitive Personal Information. Please note that we will never use or disclose any sensitive personal information you give us except to provide you with the goods and services you have requested or for the limited purposes allowed under the law.

    Personal Information Disclosed for a Business Purpose or Sold/Shared:

    Categories of Personal InformationPersonal InformationDisclosed for a Business PurposeSoldCategories of Third-Party Recipients
    IdentifiersNames and AliasesxxBusiness Partners, Data Brokers, Technical Service Providers
    Physical Addressxx
    Phone Numberxx
    E-Mail Addressxx
    IP AddressxxBusiness Partners, Technical Service Providers
    Unique Identifiersxx
    Unique Tax Identifiersx Government Entities
    Commercial InformationInteractions with Customer Servicex Technical Service Providers
    Information about transactions made on our servicesxxBusiness Partners, Data Brokers, Technical Service Providers
    Individual’s Preferences and Attributesxx
    Internet/ Electronic ActivityCookies/Web Beaconsxx
    Device Attributesxx
    Sensitive Personal InformatioSSN/TINx Technical Service Providers, Government Agencies
    Health Informationx
    Drivers License/Passport Numberx
    Demographic InformationxTechnical Service Providers
    Precise Geolocationx

    Personal information that you provide for a specific purpose will not be sold or used for targeted advertising or profiling in furtherance of decisions that produce legal or similarly significant effects.

    You may designate an authorized agent to submit requests on your behalf. For an authorized agent to be considered verified, you must provide the authorized agent with signed, written affidavit to make such requests or a power of attorney. We may follow up with you to verify your identity before processing an agent’s request. Failure to follow these instructions may result in our inability to process your request.

    To view our CCPA request metrics, please click here.

    “Shine the Light” Law. If you are a California resident and have an established business relationship with us, you can email us to request a list of the personal information we have shared with third parties for their marketing purposes. We will also give you a list of the third parties that have received your information. You can make a request one time each year. Mention in your email that you are making a "California Shine the Light" inquiry. We will respond within 30 days.

    Do Not Track. Our websites and apps are not designed to respond to "do not track" requests from browsers.

    Our websites respond to global privacy control—or “GPC”—signals, if we detect that a browser is communicating a GPC signal, we will process that as a request to opt that browser and device out of ‘sale’ via cookies and tracking tools on our website. Note that if return to our website from a different device or use a different browser on the same device, you will need to opt out (or set GPC for) that browser and device as well.

integritetspolicy
integritetspolicy
HUR VI SPARAR DINA PERSONUPPGIFTER

Vi vidtar säkerhetsåtgärder för att skydda din information. Våra säkerhetsåtgärder beror på vilken typ av information som samlas in. Om du tror att ett obehörigt konto har skapats i ditt namn ska du kontakta oss. Vi ansvarar inte för externa webbplatser och appar. Om du klickar på en extern länk kommer du att besöka webbplatser som vi inte har någon kontroll över. Den här integritetspolicyn gäller inte för externa webbplatser. Läs externa webbplatsers integritetspolicyer noggrant. Vår webbplats kan också visa innehåll från tredje part som innehåller externa cookies eller spårningsteknik.

Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Ditt Ticketmaster-konto. Ditt konto är din digitala identitet på Ticketmaster. Det är genom ditt konto vi kan säkerställa att dina biljettköp är säkra och kopplade till en individ. Det är också den huvudsakliga grunden för att avgöra hur länge vi sparar dina uppgifter.

När du köper en biljett, loggar in på ditt konto eller interagerar med oss loggar vi denna aktivitet. Så länge ditt konto är aktivt kommer vi att spara de uppgifter vi har behandlat om dig. Till exempel kommer vi att:

  • spara dina köp eller favoriter så att vi kan rekommendera relevanta evenemang
  • spara de biljetter som tilldelats dig, så att vi kan fortsätta att leverera evenemang till riktiga fans samt
  • hålla ditt konto validerat och säkert.

Dina uppgifter kommer att raderas om du antingen (1) begär att ditt konto ska raderas, i vilket fall ditt konto och tillhörande uppgifter raderas inom högst 90 dagar, beroende på de tidsramar som krävs enligt dina lokala lagar eller (2) ditt konto har varit inaktivt i 7 år.

Bortsett från denna kontobaserade regel bestäms lagringen av dina uppgifter också på följande grunder:

  • För att förse dig med de tjänster du har begärt. När du till exempel köper biljetter eller tjänster från oss kan vi inte radera ditt konto medan du har ett kommande evenemang, eftersom du inte skulle kunna delta i det evenemang du har köpt.
  • När en lag kräver att vi sparar dina uppgifter. Vi behåller till exempel viss inköpsinformation för bokförings- och skatteändamål även efter att du har raderat ditt konto.
  • När vi har behandlat vissa uppgifter med ditt samtycke. Om du till exempel har gett oss information om dina tillgänglighetsbehov och du återkallar ditt samtycke till denna behandling, kommer vi att radera den informationen.
  • Säkerhet och trygghet. Vi sparar också begränsade uppgifter i separata databaser för att hålla våra plattformar trygga och säkra, till exempel för att upptäcka och förhindra bedrägerier, för att stärka cybersäkerhetsskyddet samt för att se till att våra villkor följs och för att vidta åtgärder vid alla försök att kringgå dem.

När våra lagringsperioder går ut kommer vi antingen att:

  • radera uppgifterna på ett säkert sätt eller
  • anonymisera uppgifterna (om vi till exempel vill rapportera om försäljningen från år till år kan vi behålla viss försäljningsinformation, men tar då bort alla uppgifter som kan koppla försäljningen till de personer som gjorde inköpen).

Dataöverföringar

Eftersom vi är en del av en global företagskoncern med huvudkontor i USA kan vi behöva överföra dina uppgifter utanför det land där du är bosatt. Detta inträffar när:

  • Vi förlitar oss på delade tjänster som tillhandahålls av Ticketmaster-koncernen, av vilka några kan vara belägna utanför det land där du är bosatt. Till exempel är vår globala plattform utformad och underhålls främst i USA och Storbritannien.
  • När artister i världsklass turnerar kan vi för att ge dig en sömlös upplevelse överföra dina uppgifter internationellt om evenemanget inte är baserat i ditt bosättningsland.
  • Vi använder globala tjänsteleverantörer, till exempel de som nämns ovan.

När information överförs på detta sätt så finns det strikta regler på plats för att säkerställa att dina uppgifter skyddas. När vi gör detta så kommer vi att se till att lämpliga skyddsåtgärder vidtas. Om din information överförs utanför din lokala marknad använder vi avtalsåtgärder och interna mekanismer som kräver att mottagaren följer exportörens integritetsstandarder och vi kommer att använda en av mekanismerna som anges nedan.

  • Kontraktsklausuler, såsom standardavtalsklausulerna som godkänts av Europeiska kommissionen och andra tillsynsorgan där tillämpligt.
  • Bindande företagsregler
  • Företagets bindande behandlingsregler

Kontakta oss för mer information eller för att få en kopia av relevant dokumentation.

Ticketmaster-enheter per land

Vilken personuppgiftsansvarig som behandlar dina uppgifter beror på i vilken marknad du har ett konto eller en prenumeration. Ticketmaster-familjen av företag tillhandahåller också supporttjänster för varandras räkning och agerar därför som personuppgiftsbiträden på uppdrag av den personuppgiftsansvarige till vilken du har lämnat dina uppgifter.

LandföretagAdress
AustraliaTicketmaster Australasia Pty LtdLevel 5, 364 Lonsdale Street,Melbourne, Victoria 3000,Australia
New ZealandTicketmaster NZ Ltd34 Shortland Street,Auckland Central, Auckland 1010,New Zealand
AustriaTicketmaster Gmbh Niederlassung Wien (Austrian Branch)Alser Str. 21/9, A- 1080 Wien,Austria
BelgiumTicketmaster Belgium N.V.Esplanade 1 box 33,1020 Brussels, Belgium
BrazilTicketmaster Brasil Ltda. / CNPJ No. 42.789.521/0001-10Avenida Nova Independencia, 87
ChileTicketmaster Chile SpACalle Benjamin Nº 2935, Office 802, commune of Las Condes,Santiago
Czech RepublicTicketmaster Česká republika, a.s.Jungmannova 26/15, Nové Město Praha 1, 110 00, Czech Republic
DenmarkTicketmaster Danmark A/SGammel Kongevej 60,5th, 1850 Frederiksberg C,Denmark
FinlandTicketmaster Suomi OyKeskuskatu 6, 00100 Helsinki,Finland
FranceTicketnetChallenge 92, 101 av. François Arago, 92017 Nanterre
GreeceTicketmaster Hellas S.A.26 Vouliagmenis Avenue,Glyfada, 166 75 Athens,Greece
GermanyTicketmaster GmbHSpree-Forum, Alt-Moabit 60, 10555 Berlin (Tiergarten),Germany
CyprusTickethour (Cyprus) LimitedGiannou Kranidioti 10,Nice Day House,6th Floor, Flat/Office 602,1065 Limassol, Cyprus
IrelandTicketline Unlimited Company t/a Ticketmaster2nd floor, College Park House,20 Nassau Street,Dublin 2, D02 VY46
IsraelTicketmaster Israel Ltd.7 Yitzhak Rabin Blvd,Rishon Lezion, Israel
ItalyTicketmaster Italy s.r.l.Via Pietrasanta 14,20141 Milano, Italy
NetherlandsTicketmaster B.V.Regulusweg 5,2516 AC 's-Gravenhage,The Netherlands
NorwayBillettservice ASTorggata 5, 0181 Oslo,Norway
PeruTicketmaster Peru S.A.Calle Bolognesi N° 180, Miraflores, Province and Department of Lima
PolandTicketmaster Poland sp. z o.o.ul. Bukowińska 22b,02-703 Warsaw, Poland
QatarTicketmaster Doha, LLCAl Jaidah Square, Regus Doha Downtown, 63 Airport Road, 1st Floor, Umm Ghuwailina Zone 27,P. O. Box 23289, Doha, Qatar
Saudi ArabiaTicketmaster Arabia Company LLCKing Fahad Road, Al Olaya, P.O. Box 300807, Post Code 12214,Riyadh, Kingdom of Saudi
SpainTicketmaster Spain S.A.U.Paseo San Juan, 104, 6º2ª -Barcelona
SwedenTicketmaster Sverige ABBox 12247, 102 26 Stockholm,Sweden
SwitzerlandTicketmaster Schweiz AGZürichstrasse 125,CH 8600 Dübendorf,Switzerland
United KingdomTicketmaster UK Limited30 St. John Street, London, England, EC1M 4AY
TurkeyBiletix Bilet Dağıtım, Basım ve Ticaret A.Ş.Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad.Vadi İstanbul 3B/2-3 Sarıyer –İstanbul,TÜRKİYE
ThailandThaiticketmajor Co.,Ltd 3199 Maleenont Tower, 27th Floor Rama 4 Road, Khlong Tan Subdistrict, Khlong Toei District Bangkok, 10110 Thailand
UAETicketmaster Middle East FZ-LLCUnit 304-305, Block C, Office Park Building, Dubai Internet City, PO Box 502729, Dubai,UAE
South AfricaTicketmaster South Africa Proprietary Limited6th floor, Earlgo Building, 2 Park Road, Gardens, Cape Town, South Africa 8001
MexicoTicketmaster New Ventures S. de R.L. de C.V.Independencia No. 90, Colonia Centro Area 5, Alcaldía Cuauhtémoc, CP 06050, Mexico City
SingaporeTicketmaster-Singapore Pte. Ltd.The Adelphi, 1 Coleman Street, 10-10, Postal 179803
TaiwanTixcraft Inc.10F., NO.270, SEC. 3, Nanjing E.Road., Songshan DIST., Taipei City,10551, Taiwan (R.O.C.)
CanadaTicketmaster Canada Holdings ULC1 Blue Jays Way, Suite 3900 Toronto, ON M5V 1J3, Canada
United StatesTicketmaster L.L.C9348 Civic Center Drive, Beverly Hills, California 90210, USA